20090801

"Älskade LillPrins som i Mammas mage bor, kom ut nu ty vår längtan är så stor".

Älskade söta lilla Du, varför dröjer Du så?

Även om Du befinner dig mitt ibland oss, ja praktiskt taget mitt emellan mig och Mamma, så håller vi på att längta ihjäl oss efter Dig. (Mamma håller dessutom på att rinna bort, varmare Mamma kan knappast ha funnits, så sträck stolt på Dig där inne för din fantastiska rekord-Mamma!)

Kommer på mig själv med att jag skriver "vi", men Mamma har ju sin egen blogg så låt denna enbart handla om oss, Pappan och sonen.

Du kommer snart att tillhöra ett betydligt större sammanhang, med föredömliga syskon och en glad (om än något feg) hund, men ändå så får denna blogg uteslutande innehålla mina förhoppningsvis någorlunda väl valda ord till Dig, Hjärtat...

Att kommunicera med Dig där du nu befinner Dig, medför en alltför stor risk att att din något nyfikna Mamma tjuvlyssnar. (Tro mig, hon kommer kolla denna blogg också, troligen upp till tre gånger dagligen, men det kan vi bjussa henne på, storsinta av naturen som vi är).

Jag vill bara att Du ska veta att utanför din nuvarande bostad finns en otroligt stor och imponerande värld, med en massa spännande och intressanta saker att upptäcka. Du har det säkerligen bra där Du är, men jag garanterar dig att Du inte kommer ångra dig när Du väl tar beslutet att det är dags att göra entré. Visst, jag är medveten om att det kommer vara lite kallare här ute, det kommer vara betydligt ljusare och alldeles säkert så kommer det inte vara lika tyst som där du är nu, men lika fullt, här finns en sån otrolig massa saker att upptäcka och att uppleva.

Å vet Du vad det bästa är? Jag står redo att tjänstgöra som en av dina guider här i livet!
Jag kan knappt vänta på att få visa Dig en massa saker, lära dig en massa nödvändiga och onödiga saker och att få se dig växa upp och förhoppningsvis bli en förbättrad version av mig.

För det är jag säker på att Du kommer bli! Med mig och Mamma (och alla andra såklart) så vet jag att båda arv och miljö (Mammas förtjänst båda) kommer att vara på din sida, så var inte oroliga Älskade lilla Du.

Statusrapport från Utsidan: I princip allting är redo och klart, planerat och arrangerat in i minsta detalj för din efterlängtade ankomst. Du har en jättemysig babysäng, färdigbäddad och klar som väntar på att Du ska ligga och sova sött i den. För din säkerhets skull har vi införskaffat en ny (nåja, nästan ny) bil med ett finfint babyskydd till, så Du kan resa tryggt när vi börjar upptäcka världen. I vardagsrummet står din otroligt fina vagn och väntar på en premiärtur. (Kan erkänna att både jag och Mamma också längtar efter den första promenaden med Dig, Hjärtat). Tro det eller ej, det har också inhandlats en massa fina kläder som Du kommer att vara så otroligt söt i. Inte för att jag kan tänka mig att Du behöver någon hjälp med det, men vi bor ju faktiskt på ett inte alltid så varmt ställe.

Mamma har misstänkt att Du väljer att dröja i väntan på att ALLTING ska bli klart, så för säkerhets skull så skriver jag detta första inlägg till Dig här på vår blogg, så nu vet jag inte vad Du väntar på... (Okej, är det att vi inte införskaffat någon badbalja än som hindrar dig, så fixar jag det med, Hjärtat... Allt för dig, det förstår du va´?)

Även om vi har en himla massa dagar tillsammans framför oss, Hjärtat, så kan jag inte vänta mycket längre på att få träffa Dig!

Otålig, det är något som Du också lär bli... *ler*

Det är både arv och miljö, från såväl far som mor, så det verkar oundvikligt... Tyvärr...

Liverpool-supporter kommer Du också att bli, men det kan vi prata mer om senare...

Här utanför lever livet, men Du ska veta Hjärtat, att just nu så fattas Du mig...

Puss och kram mitt Älskade barn.

1 kommentar:

Mamman sa...

Åhh underbara Pappan.
Vilket otroligt underbart, gulligt, fångande och gripande inlägg om vår älskade son. Jag älskar Er! Ser med spänning och fram emot att följa den här bloggen som jag vet kommer att innehålla många fina texter som kommer att vara otroligt värdefulla för käre Bix.
/Den förväntansfulla Mamman