20090819

"Livet har förändrats i mycket och smått, trots att det enbart en vecka har gått".

Älskade lille Herman, Du har verkligen medfört en massa förändringar i våra liv, men enbart till det bättre, Hjärtat!

Många tror ju att få tillskott i familjen automatiskt bidrar till sömnlösa nätter med påtaglig trötthet och ett zombie-liknande tillstånd till följd. I vårat fall är det inte alls så, inte ens nära faktiskt. Du sköter Dig fortsatt exemplariskt och sover och äter som Du ska, och t.o.m. när Du ska. Följdaktligen så har vi det väldigt bra just nu. Jag har dessutom lyxen att få vara hemma från jobbet ett par dagar till för att få vara med Dig, och det försöker jag utnyttja så gott jag kan.

Igår så hade vi en riktig hedersstund Du och jag Grabben, när Du sussade sött i min famn i över två timmar. Du är så himla söt och fin, helt omöjlig att slita blicken från och då får man passa sig. Jag känner redan av en begynnande gamnacke... :)

Vi försöker att gå ut på dagliga promenader, något som alla i familjen verkligen njuter av, men tyvärr så försvåras det av det faktum att vi bor 49 trappsteg upp från markplanet. Jag har testat såväl bära som att hoppa upp vagnen, inget bättre än det andra, och med en Mamma som inte får lyfta tungt eller tillgång till ett vettingt förvaringsställe för vagnen, så får jag nog finna mig i att släpa vagnen upp och ner, och ner och upp, men det gör jag så gärna för Dig, Älsklingen.

Nu har även de två sista familjemedlemmarna anslutit igen, så vi är full styrka för närvarande. Storebror William har ju redan rutin på att få småbröder sen tidigare, så för honom är det inte en sån stor omställning. Mer omvälvande är det däremot för den lilla hunden Nelson, som är väldigt, väldigt nyfiken på Dig. Varje gång Du låter i vagnen eller liggande på skötbordet, så kommer Nelson snabbt till din undsättning. Han står där nere och tittar upp, som om han ville säga till oss; "Hör ni inte? Den lille försöker ju få kontakt med er". Man han är jätteduktig och väldigt försiktig med Dig, så det kommer nog att gå alldeles utmärkt!

Igår blev Du en vecka gammal, men det känns som om vi haft Dig betydligt längre än så. Vi får tolka det som om vår process att lära känna varandra gått väldigt bra helt enkelt! Även att sova och äta går alldeles utmärkt, och i natt har Du för första gången sovit en hel natt, vilket Pappa&Mamma varmt välkomnar. Även om din "vanliga" rutin med en tankning mitt i natten också är helt okej, Hjärtat.

Idag ska Mamma ta med Dig på ett litet äventyr. Hon ska åka iväg med Dig ensam med bilen, för att införskaffa en badbalja till Dig. Så när Du sitter där bak i bilen, se till att koppla av och bara njut av äventyret, så att Mamma får koncentrera sig på att köra bil. ;)

Tyvärr så har inte övriga världen stannat, även om det ter sig så för oss, så Pappa måste åka in till jobbet och ordna upp lite grejer. Typiskt, men jag blir inte långvarig där, Hjärtat, för jag vill ju såklart vara nära Dig och Mamma, Gullet.

Puss och kram, mitt sjusovarbarn.



2 kommentarer:

mamman sa...

Vi är så fina, vår lilla, eller faktiskt ganska stora familj. =)

Husfrun på landet sa...

Moster och kusinen vill se fler bilder :) Vi längtar så tills vi får träffa er. Kramar så länge