20090815

"BB bra men hemma bäst, nu så ska vi njuta mest".

Fredagen den 14 augusti är varje år en speciell dag, för då fyller din storebror Felix år, men i år var det även en speciell dag av en helt annan anledning:

Vi skulle nämligen få lämna BB bakom oss, och i små portioner upptäcka världen. Redan från det att jag lyfte mina ögonlock visste jag att detta skulle bli en riktigt härlig dag. Jag hade nämligen förmånen att vakna till din söta Mammas sång till Dig, Hjärtat...
"Du är det finaste jag vet... Du är det finaste på jorden... Du är som.. na na na nan..."

Söta lilla Mamma kunde inte alla orden, men Hon gjorde ändå det hon gör bäst: Smälter Pappas hjärta. Du har tur, Grabben, din Mamma är verkligen helt fantastisk!

Även om BB-vistelsens har varit helt okej, så är det ändå en slags nödvändigt ont, en slags luftsluss in i livet, medan det verkliga livet först börjar utanför sjukhusets väggar, Hjärtat. Vi måste dock ge en stor eloge till all personal på sjukhuset som hade hand om Dig/oss, de har verkligen varit fantastiska allihopa! Tack tack.

Bara att från BB få gå ut till bilen och hämta ditt babyskydd var härligt, för det var på något sätt första steget mot att få börja vår vardag tillsammans. Första anhalt på det äventyret blev hem till vår lilla lägenhet. Det kan bara beskrivas med "nu börjar det..."

Sen har det blivit många "första gången" för Dig, Älskligen.

Första gången Du fick träffa en av storebrorsorna. Just det, födelsedagsbarnet Felix. Stolt som en tupp var han! Näste storebror William är på semester, och han får Du vänta två dagar till med att få se.

Du har även hunnit med att få provligga i din otroligt fint inredda säng. Provköra nya vagnen, varit på promenad med Mamma&Pappa i solskenet, haft fint främmande av Mormor&Tommy som inte kunde vänta med att få träffa Dig. (Skulle man kunna begära det?) Din exemplariske kusin Colin har gett Dig dina första leksaker, (Stort tack!) och Farmor har varit förbi på blixtvisit.

Självklart så har Du gjort alla mäkta imponerade, med vi vet Hjärtat, detta är bara början...

Du har såklart fortsatt att sköta dig exemplariskt. Sover hela nätterna (utöver den inplanerade amningen då), är glad och nyfiken och så har Du sånt tålamod med mig och Mamma. Håll stilen, Vännen...

Du är så liten lilla Älskade Herman, men Du sprider redan sån stor glädje omkring Dig.



Puss och kram, mitt kära barn




1 kommentar:

Husfrun på landet sa...

Å jag måste titta på bilderna om och om och om och om igen :) Kan inte titta mig mätt på Herman.