20090928

"Du har fattat galoppen, öka volymen på kroppen"

Hej igen min Lilla Prins!

Åter igen så återkommer din store tjocke far till Bloggen efter en enligt honom alltför lång frånvaro. Dagarna bara rusar iväg på ett ibland nästan lite otäckt sätt.
Tur att vi är flitiga på att ta kort på Dig, Hjärtat!

Åter igen har jag varit tvungen att lämna er i å jobbet vägnar, men det är alltid lika härligt att komma tillbaka. "Hur var det på semestern?" undrade Farmor, som tydligen inte förstått att när Pappa lämnar stan, är det absolut inte för rekreation om man säger så. Slitigt med mycket jobb, och än mer slitigt med höga doser av Herman-abstinens. För kring Dig händer det verkligen saker, Sötnos.

Du ler, och Du försöker kommunisera med oss. För tillfället gillar Du "Hallååååååååå" bäst, då stämmer Du ofta glatt in i kör. (Nu kommer Mormor&Tommy som läser detta att testa huruvida det stämmer). ;)
Favoritlåten i skrivande stund är "Ooa hela natten", men jag både hoppas och tror att det kommer "växa bort"...

Idag så värmde Du Pappas lillhjärta lite alldeles extra när Du bemötte mitt löfte om att Du&Jag en dag ska se vårt kära Liverpool FC spela på plats i Liverpool, med ett enormt stort leende. Du har fattat galoppen, Hjärtat!

Jag har massor med löften till Dig, men jag tänker inte delge Dig dem allesammans nu. Dessutom är en del av dem bara oss två emellan, så att skriva om dem här vore ju kanske inte så listigt. Jag kan säga som så iallafall, LillPrinsen, Du har mycket att se fram emot!

Vi har på senaste tiden fått oroa oss lite för att Du inte gått upp så mycket i vikt som vi hade hoppats på. En vecka hade Du bara lagt på Dig ynka 25g, vilket är väl så lite gentemot de ca 100g/vecka som är riktmärket. När Du efterföljande vecka lagt på Dig 185g var vi såklart både lättade och väldigt glada. Denna vecka, (okej, det var egentligen 10 dagar), så har Du överträffat alla förväntningar: Magnifika 670gram!!!

Du är en hårsmån från att träda in i 5000g-klubben, så håll stilen, "Knubbis" ;)

Uppvaktandet av Din ankomst håller i sig. Senast i raden av gratulanter var pappas arbetskollegor som mycket omtänksamt skramlat och köpt en present åt Dig. Föga förvånande hade den en tydlig träkoppling, en mycket fint slöjdat träkosa. Som tack har jag lovat dem att de ska få träffa Dig i egen hög person inom kort. De är också nyfikna på hur söt en pojke verkligen kan vara!

Natttrutinerna håller fortsatt i sig, så Du ger verkligen mig och Mamma en behaglig start på vår gemenskap. Å utvilade är vi alla bäst rustade för att få ut det bästa av varann, så fortsätt gärna med det, Gullet.

Nu ska jag göra strax göra Dig och Mamma sällskap i sovrummet.


Först några fler bilder på allas vår Favorit!


Puss och kram, mitt vackra barn




Visst, du är väldigt lik din Mamma, men nog påminner Du lite om Pappa med!



En väldigt söt Herman och en väldigt fin Mamma/Fru



Herman sover sött likt en katt i solen



I Babybjörns trygga upprätta förvar

2 kommentarer:

Mamma sa...

Åhh vad fint skrivet. Mamma blir allt lite nyfiken på vad det är för löften du håller hemliga... Men visst ska ni få ha dom för er själva...myspys.

Husfrun på landet sa...

Jag ska öva på mitt "hallåååååå" så det blir rätt när jag snart kommer och hälsar på er :) Can´t wait!!! kram