20090916

"Herman, Herman, min lilla Charmör, Du smälter mitt hjärta, det är vad Du gör"

Älskade Lilla Hjärtat, om Du bara kunde förstå hur mycket glädje och lycka Du förgyller oss med... Jag kan komma på mig själv när jag sitter på jobbet, med att ha öppnat upp denna blogg, bara för att titta på bilder på Dig.

Att vara borta från Dig är verkligen pest och pina, min Underbart Fina! Igår när jag kom hem från jobbet, var jag mentalt trött och intellektuellt utmattad efter en alltför tankemässigt krävande arbetsdag. (Pappa har många sådana eftersom hans jobb är att tänka i nya banor hela tiden. "Forskning i världsklass" är det väl knappast tal om, men lika fullt forskning iallfall).

Å då visade Du dig verkligen från din allra allra bästa sida. Du var på ett fantastiskt solskenshumör, var social och kontaktsökande och jobbade frenetiskt på att få till det som ska bli ditt alldeles egna leende. (Här vill jag verkligen poängtera att Du bör skaffa ett "eget" leende. Att bara kopiera Mammas rakt av... njae jag vet inte om det skulle passa Dig. Mamma kommer undan med det, men det är för att hon är så himla snygg och charmig!) ;)

Inte gjorde det saken heller att jag fick all tid i världen på att både ta kort på Dig och producera ett antal kortfilmer med Dig i huvudrollen. Jag måste bara få visa världen hur underbart underbar Du verkligen är! Nu känns det som om det händer saker med och kring Dig hela tiden. Jag känner mig därför än mer lyckligt lottad att jag har det jobb jag har, för det kan innebära att jag kan jobba rätt så mycket hemifrån, och på så sätt blanda den högklassiga forskningen med ännu mer högklassig Kärlek!

Nedan två filmer med vår Stjärna, så att alla får se vilken fart det börjar bli på Dig, Turbo-Gullet!





En annat bevis på att Du har påverkat och imponerat på din omgivning, Gullet, är det berg av presenter som Du fått ett mycket tydligt bevis för. Allting har verkligen varit superfina grejer, och det förtjänar självklart att både nämnas (och egentligen visas i bilder), men en present måste jag bara omnämna särskilt. Den är från Pappas kära vän, "Tant Sarah" (som hon själv benämnde sig i ett brev till Dig, Hjärtat) och består av ett par oerhört personliga sockor. Observera de tuffa "H:en" under fotsulorna. Mycket imponerande, och ännu mer mycket uppskattat, Sarah! *PandK*



Sen måste jag ju bara få in ett par extra bilder på Dig, Hjärtat! Men Du är så mycket sötare och finare i verkligheten!

Puss och kram, Du rara barn






3 kommentarer:

Petra sa...

Han är verkligen på solskenshumöret mest hela tiden... härligt. X-tra kul är såklart pappsen. Love

Husfrun på landet sa...

Åh vad du är underbar lilla Herman! Det låter som att du har mycket du vill säga. Men väx inte upp för snabbt, jag vill inte missa mer än jag redan gör.
Miljoners kramar till dig från moster.

Sarah sa...

*stolt*