20091011

"Det raraste vi har, är vår lille jubilar!"

Grattis på två-månadersdagen Älskade lille Grynet!

Att det går fort när man har roligt, får man i princip med sig med modersmjölken i Svea, men att man skulle kunna ha så roligt, så tidigt var verkligen oväntat! För roligt, det är just precis vad det är att vara med Dig, Älsklingen!

Du är så strålande, bedårande, charmig, lättsam, förnöjd, betagande och alldeles, alldeles Underbar min fina lilla son!

"...Alla dagar med Dig..."





(Tjuvlånar denna fina höstbild på Dig från Mammans blogg).







Just nu har Pappa bråda dagar på såväl jobb som fritiden, och då är det skönt att veta att man har ett Hermanleende att komma hem till och att en intim pratstund med Dig inte är så långt borta. För även om vi verkligen försöker fånga så många magiska ögonblick med Dig som möjligt på bild eller film, är det ändå långt fler tillfällen då jag "tankar" in underbara avtryck i mitt lillhjärta.

Tyvärr kan jag inte visa upp dessa fantastiska avtryck för någon annan, men jag vet att jag kommer att bära med mig dem för en väldigt lång tid framöver. På samma sätt både hoppas och tror jag att jag ska kunna ge Dig, Älsklingen, en massa fina minnen och avtryck från vårt långa framtida liv tillsammans. Vissa av dem har jag redan planerade för oss, Sötnos, men andra kommer vi gemensamt att få komma på.

"...Alla dagar med Dig..."

Idag var det tänkt att Du skulle inleda din babysimkarriär, men en alltför kall bassäng satte P för det. Pappa&Mamma ville att Du skulle få en bättre upplevelse av det Blå än så... Vi tar igen det nästa vecka, Grynet!

Puss och kram, mitt stadigt växande barn!

1 kommentar:

Petra sa...

Lika underbara och vackra ord som vanligt om vår underbara son. Just nu ligger han och pratar med laban och kommer nog att somna om inte så länge. Puss och kram från oss.