20091207

"LillHjärtat som börjar bli stor, nu på ny adress bor"

Hej min Älskade Lilla Prins,

Nu var det oerhört länge sedan jag författade några rader tillägnade Dig, fastän jag tillbringar alltför stora delar av mitt vakna liv framför en dator. Det jag skriver på är i förhållande till Dig och mig och vårt gemensamma äventyr helt ovidkommande, men i Pappas yrkesliv något rätt så viktigt.

Nåja, nog om det, låt mig åter fokusera på det som är viktigt, nämligen Du Hjärtat!

Sen sist jag skrev något här till Dig, så har vi relokaliserat vår familj till en större lägenhet, med bättre förvaring av alla Dina fina saker inkluderat Din fina vagn. Nu slipper vi omaket med att använda den Röde Fransosen som förråd, vilket för övrigt var det den visade sig vara bäst lämpad för.

I samband med flytten så passade jag på att montera ihop en stol med tillhörande bord till Dig, Raring och det var verkligen något som Du verkar ha tyckt om. Perfekt för Dig att kunna sitta med oss andra vid bordet och ha koll. Dessutom så har Du spenderat mycket tid i den stolen, sysselsatt med dina färgglada kedja, rasslat och haft Dig som ett lill-Spöke på träningsläger...

Det är helt underbart att se Dig växa och utvecklas, men det är knappt man hinner med! Allting går så oerhört snabbt för Dig, Älsklingen. Är väl inte långt borta innan man får börja jaga Dig runt i lägenheten. :)

Förra fredagen hade vi en verkligt mysig kväll, du och jag, Gossen. Mamma var på julfest med sina arbetskollegor, så vi passade på att hänga gäng, bara Du och jag. Modern var lite fundersam över hur hon skulle klara sig utan Dig i 5-6 timmar, men vi försökte försäkra henne om att allting skulle gå bra. Att det skulle gå bra för oss två, var det ju inget tvivel om.

Först skjutsade vi Mamma till en av hennes kompisar innan vi åkte hem och åt mat. Med en mätt mage fick Du ta ett kort välbehövligt bad. Sen satt vi i soffan och hade det mysigt ett tag innan dina ögonlock började se lite tunga ut. Tjofs ner i sängen och innan Laban och hans vänner hade snurrat särskilt många varv, hade Du stängt dina vackra bruna och sov sött...

Jag nyttjade tiden till att packa upp en och annan flyttkartong och hänga upp gardinstänger. När Du sen åter vaknade satte vi ihop din sol med bord och det var dags för Dig att få provsitta den. Succé direkt!
Lill-Kungen hade äntligen fått en tron!

Resten av kvällen hade vi oerhört trevligt och Du var (såklart!), glad hela kvällen. Mamma hade haft en väldigt trevlig kväll, och var glad för alla MMS-uppdateringar som vi tillhandahöll henne med under kvällens lopp.

Snacka om att jag längtar tills jag ska få vara hemma med Dig på heltid!

Nu ska jag återgå till det andra skrivandet. Älskar Dig av hela mitt hjärta, Herman!


Puss och kram, mitt mönster-barn!



Herman och Pappa hänger gäng i soffan


Nybadad Guldgosse


KedjeKungen på sin tron.


Slagen Hjälte sover sött

2 kommentarer:

Petra sa...

Såklart klarade ni er galant, inga tvivel om den saken. Men mamma saknade er som tusan. Jättefina bilder förresten, mkt bra kvalisort på mobilkameran.

Husfrun på landet sa...

Åååh sötaste Herman, jag saknar dig tokmycket. Om inte allt för länge kommer jag och kusinen (och pappa danne) och hälsar på er igen, jippie.